fredag 12 augusti 2011

Fullmåne, fullmåne klara


Jag längtar till den här fullmånen. Redan nu, ja kanske till och med igår, har jag börjat dofta hennes energier, så smått börjat dra in de ljusa strålarna i min aura. Jag kikar i We'moon kalendern vilket tecken som gäller, och månne är det inte det mest visionära, ljusa, friska och gränslösa man kan tänka sig - Vattumannen.

Eftersom fullmånen lyser upp vårt inre och boostar vår potential till det yttersta, och Vattumannen är bling och wow wow i övermåtta, handlar denna fullmåne om att våga se sitt högst individuella jag och våga visioner av de mest egenartade slag. Att bryta ner begränsningar genom att helt enkelt nå bortom dem och att vägra acceptera ordet omöjligt.


Vi befinner oss också mellan skördehögtiderna, vi går från de givmilda mödrarna till de visa haggorna. Nornorna börjar viska i våra öron: "Vad vill du göra nu?" och "Vem vill du vara imorgon?". Vi kan lyssna inåt och så smått låta nya utsikter ta form.

Jag ska skapa mig en ceremoni som är fri och lättsam, med vitt, silver, lila och violett, med lavendel och citron, med massor av vita ljus och fjädrar och bjällror. Jag ska skåda, och kanske göra någon sorts manifestation för det jag ser. Den ska jag sätta någonstans i mitt hem, att se och komma ihåg den här flygande känslan.


Men först ska jag göra plats för det som kommer in. Lite helgstädning och rensa ut mitt hem. Gott om citronvatten och pepparmyntate och rensa ut min kropp. Vacker musik som balanserar min själ. När fullmånen kommer jag sträcka ut armarna och välkomna henne till fullo.

5 kommentarer:

  1. Älskade Sofia , ibland blir jag extra full i skratt över hur synkade vi är även när vi inte har pratat på ett tag.
    Jag har ett fullmåneinlägg i huvudet som handlade om att hylla oss själva. En ceremoni som gick ut på att " gifta " sig med sig själv och belysa alla våra goda sidor. Vi är ofta så hårda mot oss själva helt i onödan.
    Så liksom du kommer jag på ett enklet, lekfullt sätt hylla mitt individuella, fantastiska JAG!!

    SvaraRadera
  2. Vad härligt du skriver! Det lugnar min själ att läsa. Och vilka vackra bilder!
    Tack för dina ord! Nu välkomnar vi fullmånen!!!!

    SvaraRadera
  3. Visst är det roligt hur vi så ofta flyter i samma banor fast man är en bit ifrån varandra. Gillar idén att gifta sig med sig själv ;) Kanske inkorporera jag ngt dylikt i min ceremoni.

    Tack Elin. Vi gör det!

    SvaraRadera
  4. Du Fina, Vackra, kreativa Kvinna.
    Tack för dina texter och din kreativa känsla. Jag läser och blir inspirerad att även jag hylla mig själv.
    Att göra plats för det nya som skall in kommer att bli en rolig uppgift.
    Bryta ner begränsningar är ju även det ett sätt att göra mer plats.
    Önskar dig allt gott
    Anita

    SvaraRadera
  5. Underbart skrivet, och Gudinnan inom mig vibrerar stämningsfullt. Jag blir verkligen inspirerad...

    Kram söta du...
    Lilitha

    SvaraRadera