måndag 24 maj 2010

Gerds måne, Guldmåne och Skyttens pilar

Det finns något såväl storslaget som intimt och nära med denna fullmåne. Jag känner mig nästan överväldigad nu när träden blommar, allt doftar och himlen är så frisk och lovar stort. I mitt sinne kallar jag den för Guldmåne, och för Gerds måne. Jättinnan och gudinnan Gerd fick själva kärleksguden att falla handlöst. Så till den grad att han vare sig kunde äta eller tala. Denna jordbundna skönhet krävde dock många tribut för att bli Frejs maka, inklusive Frejs svärd som slogs av sig självt. Det stod Frej dyrt under Ragnarök då Gerd helt enkelt behöll svärdet för sig själv. Även förälskelser har sina risker, som vi alla vet. Och

Det är fullmåne i Skyttens tecken - med eld, passion och äventyrlighet på agendan. Det är en god tid att söka nya vyer, befria sitt sinne och öppna upp för djupt liggande lager av humor. Den som behöver röra på sig - såväl fysiskt som psykiskt - har bra draghjälp nu. Skytten älskar omväxling så passar på att göra något du inte brukar eller har gjort på länge. Söker du kärlek gör en amulett - det kanske bara blir en kort, stormande affär, men vad är livet till för om inte för att leka.

På onsdag är det dags. Mitt fullmånelöfte är att öppna upp hela famnen för all denna rikedom som strömmar mot mig, bara ta emot och hänga med; att vara närvarande på alla plan. Jag ska till och med göra en amulett som fångar in denna känsla att livet är ett enda äventyr och sen bära den för att påminna mig själv så länge jag behöver.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar