tisdag 8 december 2009

En ljusare värld


Jag borde jobba med årsavstämning eller sommarblomsplaner men sitter med ett leende på mina läppar. Om jag blundar kan jag höra våra röster blandas med trummans taktfasta slag. Den ljumma kvällen som byggde en skyddscirkel runt oss. Den fuktiga luften försökte tysta våra trummor men vi fortsatte envist.

Sångerna som efter ett tag gick in i varandra och bara fortsatte. Energierna som skapades och lämnade cirkeln som en tunn, tunn ljusstråle och letade sig över sundet in i en kongresshall och ner i en delegats hjärta.

Månsystrarna vill tacka alla som deltog i gårdagens manifestation- var ni än befann er. Idag är världen lite ljusare tack var er insats.

2 kommentarer:

  1. Tack till alla som var med! För mig som bor här i Malmö var det underbart att få arbeta i dessa energier i min favoritpark. Kommer nu att tänka på oss och vår sång när jag tar en springrunda. Underbart.

    Sofia

    SvaraRadera
  2. Tack själva! Ett bra initiativ som kommer att bära frukt. Ni är fantastiska!

    SvaraRadera