söndag 28 mars 2010

Iduns måne - Vårmåne

Iduns måne, vårmåne, nystartsmåne, föryngringsmåne, barnslighetsmåne, friska vindarmåne, såpbubblemåne, guldmåne, ljus transformationsmåne, groddmåne, grodmåne ... kärt barn har många namn som bekant. Det är också en fas som är mycket aktiv, mycket nytt och det är på sätt och vis passande att jag befinner mig på ett styrelsemöte, i en helt ny roll, och helt nytt sammanhang just denna fullmåne. Livet förändrar sig och jag ger ett löfte av enkel art denna fullmåne:
Att vara följsam, att välkomna det nya med öppna armar och bara flyta med. Lita på att jag har det som krävs, att jag förberett mig i mörkret, i Drömtiden tillräckligt länge.

En riktigt behaglig Idunmåne önskar jag alla därute. Blås en såbubbla, måla en teckning med glada färger, sjung med barnen, var glad över skotten som tittar upp. Det finns så mycket som är bra i världen.

3 kommentarer:

  1. Idun är fylld av klorofyll och vårenergi och därför blev sidan lite grönare.....

    SvaraRadera
  2. Sorry- ärtgrän bakgrund var hemskt! IDUN är ROSA!

    SvaraRadera
  3. He, he, he. Alla färger passar inte till platt bakgrund - ärtgrönt verkar vara en av dem ...

    Sofia

    SvaraRadera