lördag 26 juni 2010

Sunna Måne!




I kväll lyser Midsommarmånen- Sunnas måne. Vi står på höjdpunkten av sommarens energier.

Från och med nu börjar Moder Jord långsamt och varsamt snirkla in sina energier till sitt centrum. Det kan kännas avlägset att lagra energier för regniga höstdagar och mörka vintermornar men det är just precis det vi gör, medvetet eller omedvetet.

Lagra ikväll månenergier fyllda med solsken. LÅt dessa energier fylla dina inre mörka hörn, svepa fram som en virvelvind och göra rent, ladda upp. Häng ut alla dina magiska smycken och verktyg, rena allt i månljusets helande strålar.


Gå ut naken och låt Månens strålar hela även dig - månbada. Den här sommarmånen inträffar bara en gång - fånga den!

fotot visar en av Astrid Möllers fantastiska lerfigurer.

1 kommentar:

  1. Jag firade fullmånen i dagarna tre genom att inte göra ett vettigt handtag och fullkomligt dricka energi: solljus, månljus, blomdoft, himmel, vänner, dans, god mat ... jag hade inte ens lust att göra någon ceremoni ... utan bara vara.
    Mitt fullmånelöfte blir att fortsätta ladda systemet med bra saker, och göra sånt jag drömde om i vintras: vara utomhus, träna, cykla, vara vid stranden, sova utomhus osv ... precis vad jag behöver.

    SvaraRadera