tisdag 10 augusti 2010

Nymåne!

Nymånen kommer de närmaste dagarna och redan nu kan den som är känslig känna av dess vibrerande energi. Nu är en bra tid att skörda och torka kryddor eller växter som du vill använda senare i vinter. Hösten står bakom hörnet- fånga dagen och njut av de sista sommardagarna! Lev nu!

I helgen fick jag denna text uppläst för mig. Att inte krympa mig för att andra ska må bättre ska hädanefter bli min yttersta sanning!

Vår djupaste rädsla

Är inte att vi är otillräckliga

Vår djupaste rädsla är att vi är omåttligt kraftfulla.

Det är vårt ljus, inte vårt mörker

som skrämmer oss mest.

Vi frågar oss själva

hur skulle jag kunna vara genial,

underbar, begåvad, fantastisk?

Men, varför skulle inte Du vara det?

Du är ett Guds barn.

Att Du låtsas vara liten hjälper inte världen.

Det finns inget upplyst i att krympa

för att andra människor

inte skall känna sig osäkra i Din närhet.

Vi är alla avsedda att lysa

som barn gör.

Vi föddes för att manifestera

Guds härlighet

som är inom oss.

Det finns inte bara i några av oss.

Det finns i var och en!

Och då vi låter vårt eget ljus lysa,

ger vi omedvetet andra människor

tillåtelse att göra samma sak.

När vi är befriade från vår egen rädsla,

berfriar vår närvaro automatiskt andra!


Påstås ibland felaktigt vara en del av Nelson Mandelas installationstal 1994 men är egentligen skrivet av Marianne Williamsson , A course of Miracles

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar