söndag 10 oktober 2010

Min guru....

I dag har jag varit på en skön ridtur. Som så ofta vandrar tankarna iväg och ibland är jag långt borta från sadeln. Min häst är en väldigt känslig figur som vid dessa tillfällen brukar belöna mig med att gå rakt ut i skogen eller rakt ut på en åker när han känner att jag inte är med.

Idag fick han hjälp av årets fasan kycklingar som nu är unga osäkra, opålitliga flygfän. Dessa gick och smög i buskarna och hoppade upp rakt framför oss. Skuggi hoppade till och jag landade bryskt i sadeln.
Väl i nuet kunde jag på allvar njuta av den ljuvliga dagen och de vacka färgskiftningarna i träden.
Stararna som samlade sig i en stor flock inför sin resa till varmare länder.
Tranorna som låg och cirklade ovanför mig på jakt efter den perfekta vinden som för dem långt söderut.
Rönnbär,
nypon,
björnbär,
torkad majs,
halmbalar,
en skitande ko i motljus....
i nuet blir alla upplevelser vackra!

Min älskade häst - min bästa guru!

Bilden visar Skuggi som sover i eftermiddagssolen efter vår härliga tur...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar