torsdag 27 oktober 2011

Grott kraft!

Jag undrar om det finns någon som just nu är opåverkad av denna veckas starka energier?
Svartmåne i Skorpionens tecken och i helgen förmödersnatt och enligt de som följer Mayakalendern- ett stort energiskifte nu och den första dagen på ditt nya liv imorgon.

Jag har de senaste åren oftast haft lågperioder vid svartmåne. Energilös, orkeslös, trött och inåtvänd. Hade gärna velat ha det röda tält som det pratas om i en del kulturer. Kort i tålamodet och inte den roligaste att ha att göra med. Eftersom jag är medveten om detta försöker jag styra min tid så gott det går och undviker lägga krävande möten dessa dagar men det är inte alltid det går.

Idag var hela dagen fylld av möten, en viktig projektpresentation för politiker samt till sist ett möte om ett fantastiskt projekt som kan förändra hela min och faktiskt även vår planets framtid. Denna maratondag hade jag velat ha nästa vecka i stället för att kunna rida på nymånens mer självgående energier på ett mer avslappnat sätt. Men det var ju idag ALLT skulle ske. Så hur gör kvinna?

Jo, jag förberedde mig så gott jag kunde och borrade mina fötter djupt ner i myllan på botten av den grotta jag har befunnit mig denna vecka. Tog ett par nävar jord och stoppade i fickan. Klädde mig i skyddande kläder, smyckade mig med lugn, tog några djupa andetag - lets GO!

Och faktum är att dagen gick bra, flöt på i ett lugn som var ljuvligt att vara i. Och lugnet smittade av sig på mina medmänniskor. Möten som brukar vara hettsiga var lugna och konstruktiva, personer som brukar svamla var välartikulerade och tydliga.

Kvällsmötet som jag hade gruvat mig för i flera veckor avlöpte också väl, galningen var inte längre en galning utan plötsligt satt vi och pratade om healing och tidigare liv...

Allt är möjligt.......

I morgon börjar mitt nya liv och jag vet precis hur jag vill ha det - vet du?

2 kommentarer:

  1. BRA ... dessa dagar behöver vi hitta våra sätt. Energierna är exceptionella. Själv jobbar jag många kvällar nu och sent igår kväll på väg hem trodde jag att jag absolut ville hem hem hem och tända ljus .......... men ngt drog mig till en gammal hemvan pub och jag fann mig sitta där med mat och tidningar. Plötsligt dyker en kollega upp som är yoga-lärare i grunden. Hon letar efter en plats att sitta där det finns ett uttag till sin mobil. "Jag sitter själv och där är ett uttag vid stolen mitt emot" säger jag. Två timmar senare har vi pratat om Gudinnan, om livsval, om närheten mellan yoga och magi, om att våga växa och jag har också fått en bunte länkar och kontakter som är helt oumbärliga.
    Om vi just andas lugnt och tar emot så kan vad som helst hända .......

    SvaraRadera
  2. Ja, vilka krafter som rör sig! Jag har cckså haft kortstubin och känt en elektrisk energi ända fram till i onsdagd. Då dök solen upp, jag hade bokat in barnfri tid och bara satt och mediterade ute i skogen. Det var som att tiden stannat. Sedan blev jag sjuk och har legat däckad efter ett migränanfall sedan i torsdags. Utrensning av det gamla? Redo för det nya? Det känns så....

    SvaraRadera