söndag 18 april 2010

Återvinning inför eldsfesten...


Inför kommande eldsfest ( 1/5) har jag letat sidentyg. Vi ska göra böneflaggor - eller snarare flaggspel. Ni har säkert sett dom på olika håll runt om i världen. Vackra fyrkantiga eller trekantiga med budskap, affirmationer eller symboler sitter på flagglinor och hängs vid tempel eller på platser man vill fira av olika anledningar.

I min närmaste Lionsbutik fyndade jag i går skjortor och blusar av thaisiden. Aldrig använda vad jag kan se och endast 20 kr styck. Så nu åker sprätten fram.... Måste nog ta mig tillbaka och köpa resten... bra att ha!

(foto från bergen i Manali - Indien)

2 kommentarer:

  1. Köpte ett par siden byxor som såg mysiga ut på second-hand för ett tag sedan. Men de satt inte så bra. Jag tar dem och gör flaggor av ...

    SvaraRadera