tisdag 14 september 2010

En lila värld!

Nymånens energi sköljer över mig och jag målar om i mitt kök. Jag fastnar för en mörkt mättad auberginefärg och äggskalsvitt. När jag bläddrar i olika kataloger i färgaffären slås jag av alla olika lila nyanser som finns. Jag går vidare ut på stan och passerar flera inredningsbutiker; lila möbler och accesoarer. Jag kan köpa allt från lila osthyvlar till köksmattor och skärbrädor. För mig som har haft lila som favoritfärg i många år blir det lite för mycket....

Sen dyker en annan tanke upp. Vad händer med alla människor som plötsligt börjar ha mer lila i sin omgivning, som använder lila kläder? Visst måste de påverkas av färgens vibrationer på samma sätt som jag gör? Visst borde dom bli mer andliga och mottagliga för spirituella budskap? Hänger den senaste inrednings- och modetrenden ihop med Mayaprofetiorna och de omtalade energiskiften som väntas de kommande åren?

Jag tänder ett ljuslila klotljus och funderar vidare.....

1 kommentar:

  1. Så härligt - ser fram emot att få se det.

    Jag har detaljer av lila på mig i dagarna. Lila skinnpåse med viktig sten (samma som du har fått och med sten från annan syster) lila ring med stjärna på. Som du har gjort! :) Om jag minns rätt står den för Nuit: natten och rymdens gudinna. Passar bra, och så lite stjärnljus på det. Jag tillhör dom där som tror att trender ofta har ett djupare budskap bakom sig. Det kan se ut som om det handlar om mode, men i grund och botten är alla människor andliga och tar ständigt emot budskap ...

    SvaraRadera