söndag 17 maj 2009

Min Gyllene väg


En insikt fyller mitt innre.
Jag har äntligen hittat min Gyllene väg och jag ser den nästan klart framför mig.
Har egentligen vetat hela tiden, men inte förräns nu hunnit ifatt.
Ingen tvivel, inga sidospår,
jag har hittat rätt, jag har hittat hem.
En känsla av att allt är möjligt fyller mitt hjärta.
Det sjunger, det hoppar, det känns lätt, det känns självklart.
Jag är lycklig!
Vissa kurser, visst jobb får jag göra om men med ett annat djup.
Ett måste för att kunna göra det jag är ämnad till att göra.
Men systrar, mina kära systrar,
jag ser min Gyllene väg.

1 kommentar:

  1. Mmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
    Nu kan jag inte skriva ngt här på ett tag, ör jag vill ha både bilden och texten överst att nujta av .......

    SvaraRadera