tisdag 26 maj 2009

Fira SommarMånen med Oss!



VI FIRAR ÅRETS FÖRSTA SOMMARFULLMÅNE DEN 6 JUNI VID ALE STENAR.
DU är varmt välkommen att fira in sommaren med oss.
Vi träffas uppe vid Skeppsättningen kl 18.30

Så här kommer kvällen att se ut:
Samling
Var och en går ut för att bekanta sig med platsen
och tar kontakt med elementen.
Detta sker i tystnad.
Cirkeln dras och vi renar oss inför ceremonin
med salvia och sweetgrass.


Guidad meditationsresa
Vi kommer att i denna meditation träffa platsens väktare.
Syfte: att få redskap och gåvor vi behöver till andekanoten och vår resa.


Andekanot
Vi bygger vår kanot meditativt i våra sinnen.
Till hjälp använder vi skallror och sång.
När båten är färdig och vibrerar av kraft sätter
vi oss tillrätta och paddlar mot en annan dimension.
Syfte: Att hämta helande kraft både i känsla
och som symbol, till oss själva och till platsen.
När vi ska tillbaka så tar vi till oss de helande
gåvorna genom att föra dem till vårt hjärtchakra.
Vi paddlar tillbaka till platsen.
Denna resa sker både fysiskt då vi faktiskt paddlar
med osynliga åror, såväl som mentalt,
då resan sker i den andliga världen på andliga vatten.
Skicka energi
Vi avslutar med att samla ihop vår överskottsenergi
och skickar den till Havet för Hennes hälsa o och välmående.
Cirkeln öppnas

Medtag: varma kläder, sittunderlag , skallra/trumma eller liknande samt ett föremål som du förknippar med något av de fyra elementen. Ta gärna med något varmt att dricka efteråt och kanske något gott att knapra på. Vi räknar med att vara klara runt 22.00.

OBS: Kolla väder. Om det ösregnar får vi antingen sitta under presenning eller ställa in. Vid osäkert läge uppdaterar vi här på bloggen in i det sista.

Har du aldrig varit med på en ceremoni för?
Inga problem- läs här om hur det brukar gå till.
Vi välkommnar alla- oavsett erfarenheter och förkunskaper!



3 kommentarer:

  1. Skogens drottning vill till havet

    Vi är välsignade och har naturen med oss. På min ridtur igår kväll förde mig prinsen in på gamla vägar som vi inte besökt på länge. Varför då tänkte jag när jag plötsligt såg två bedårande älgkalvar leka med varandra i en glänta. Var är mamma älg hann jag tänka innan det brakade till och hon klev fram ur busken närmast och blockerade vägen till sina små. Hon tittade på mig med sina stora bruna ögon och det var som att titta in i evigheten eller falla fritt i universum. Vi pratade en evighet på en 1000-dels sekund och hon avslutade med en önskan; läs om mig för de andra på lördag, min dotter.
    Dotter? tänkte jag, javisst svarade hon, du tror väl inte det är första gångne vi ses.
    Jag vet precis vad jag ska läsa, att jag inte fattat förr...

    SvaraRadera
  2. Men vilket möte................ En sådan gåva lägger sig som healing i hjärtat.

    Längtar efter att få höra dina ord.

    Ja, Fia Fiddeli, det ska bli såååååååååååå roligt.

    SvaraRadera