tisdag 1 februari 2011

Mörkermåne, Disablot och Ljuslågefest

Vi går mot mörkermåne, men ljuset växer. Det finns en skön balans i detta. Sval och fördjupande på ett helt odramatiskt sätt. Jag färdigställer, skickar iväg, gör saker jag lovat. Och så byter jag färger och attribut. Mer klart blått, mer kristall, mer växter, en blå inomhusfontän i keramik är beställd. Behöver klarhet, fukt och försiktigt växande.

mörkermåne är det Vanadis-träff hos mig. Tema denna gång är Saga, Diserna och högtiden som råkar infalla då. Det vill säga, en kombination mellan mörkermåneträff och Disablot. Därför kommer träffen innehålla en ceremoni, med rening, initiering och manifestering, Vi kommer hylla och lämna plats för vår inspiration och kreativitet. Den som vill ha lite inspiration inför Disablot och Ljuslågefesten rekommenderar jag detta fina inlägg Gudinneforum Komposten.

Sjunk djupt in i era kreativa center. Må Gudinnan lysa över er och leda er hem. Om ni inte hittar det ni söker inom er, kommer ni inte att finna det utom er ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar