måndag 9 mars 2009

Vår och Fullmåne på Väg

Det vårropas minsann. Jag ropar inte, men seglar liksom omkring ganska lätt i i huvudet. Jag går klädd i vitt, juicefastar, yogar och skriver om Idun. Lätt snurrig, men glad över våren och förståelsen som börjar ta form i mitt bröst.

På fullmåne vill jag göra något vitt och ljust, men jag vet inte vad. Skulle gärna ha sällskap om än på avstånd. Förslag på vad denna fullmåne bär med sig mottas gärna. Jag känner bara något luftigt och lätt, kanske en svag doft av blommor som letar sig mot näsborrarna.

2 kommentarer:

  1. Jag gör gärna nåt jag också fast det blir svårt på onsdag. Jag skall till Kivik med jobbet på konferens och vi övernattar från onsdag till torsdag. Jag ska försöka klura ut nåt sätt att komma som Idun och föra in Jungfruenergier i vårt konfererande. PÅ kvällen tänker jag mig en stund vid havet i stillhet. Förhoppningsvis väder för en meditation och en stunds samling.

    SvaraRadera
  2. Men varför inte ngt på kvällen då? Vilken tid ungefär är det möjligt? Vi kan ju ta en gemensam kvällsmeditation, även om vi Idunnar oss separat under dagen.

    SvaraRadera