fredag 5 juni 2009

Välkommen Sunna!




Jag packar inför sommarens första fullmåneträff. Ser till att alla attribut jag vill ha med ligger på rätt plats i min ceremoniväska, fyller på rökelse. Vilken klänning ska jag ha, vilka smycken? Vilken trumma ska få följa med till Ale? Det får bli min nya travelling drum som syns överst på vår bloggsida -wynja. Hon har inte varit vid Ale ännu. Wynja som föddes på Dartmoor och som var med på en magisk resa i det uråldriga Cornwalska landskapet kan fungera som budbärare mellan världar och kompass när vi ska i väg på vår kanotresa.

Jag tittar ut i min knallgröna trädgård, där det just nu är blått i olika nyanser plus en turkisk pion- moonshadow som blommar i blekt , blekt gult. Syrenhäckens sista blommor hänger ner , tyngd av spöregn. Det har regnat ihärdigt någon timme nu, jag är tacksam- min trädgård är tacksam. Jag tittar mot min packning - jag får komplettera med mitt tunna ullunderställ, ett par tjocka tröjor och kanske vantar eller åtminstone handledsvärmare - den svenska sommaren har kommit!
Välkommen Sunna

1 kommentar:

  1. Och tack för en i alla delar intressant kväll. Är mkt glad att just den trumman var med oss.

    SvaraRadera