måndag 21 september 2009

Förebilder och Inspiration!

En del människor walk their talk. Här är ett band som har tagit det som sin livsuppgift att försöka få oss andra att förstå och förändra vårt tankesätt- Seize the day. Jag hade förmånen att under en festival dela boende med de kvinnliga medlemmarna i bandet och framför allt Shannon som har skrivit denna underbara sång.

Det blev många och långa diskussioner om hur långt man kan gå i sina försök att tära så lite på jordens resurser som möjligt. Var går din gräns idag? Kan du tänja lite mer på den gränsen?


5 kommentarer:

  1. Tack för senast! Som man säger ;)
    imorgon fredag, på tåget hem ska jag skriva om vårt firande. Tänkte på Nornresan framför brasan framför allt och om detta med att hjälpa varandra under transen genom samtal. Ett intressant sätt att resa tycker jag, med många fördelar.
    ps: tacksamhetsstaven passar perfekt i nya köket.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Jag heter Maria och jag läser till journalist på Högskolan i Kalmar.
    Jag har läst bloggen ett tag och jag tycker den är väldigt intressant. Därför undrar jag om det finns någon som skulle kunna ställa upp för en filmad intervju. Inslaget skulle sändas internt på Högskolan. Jag vore jättetacksam om du eller någon som har samma tro skulle vilja höra av sig till mig snarast.
    mh22pg@student.hik.se

    Tack på förhand!
    //Maria

    SvaraRadera
  3. Hej Maria!

    Kul att du gillar vår blogg. Vi konfererar lite och återkommer ;)

    SvaraRadera
  4. Sorry Sofia, jag har inte hunnit uppdatera dig på detta. Jag har redan kontaktad ovanstående och av tidspress är det inte aktuellt längre.

    SvaraRadera
  5. Ja men då så. Inga problem. Så går det när man inte är ständigt uppkopplad pga flytt. Man har ju sällan sådär himla bra tidsmarginaler när man pluggar om jag inte minns helt fel ... ;)

    SvaraRadera