torsdag 10 september 2009

Månen Avtar och Allt Är Väl

Månen avtar och det är lätt att släppa sådant som spelat ut sin roll. Att släppa taget behöver inte vara svårt: för trånga identiteter spelar ut sin roll, liksom för trånga boplatser, eller småsinta attityder. Att släppa taget kan vara det roligaste, friskaste och bästa man kan göra. En avtagande Nerthesmåne lovar rikedom, även i det vi låter gå vidare, bli ett minne, ett då. Hej Då, vinkar vi glatt och njuter helt och fullt av NerthesNuet.

3 kommentarer:

  1. Att släppa en gammal invand identitet är svårare än man tror. Vem har egentligen skapat den jag tror att jag är? Är det jag själv elelr är det min omgivninge med sina tyckanden och åsikter? Vilka har jag gett mandat att styra i mitt liv?
    Så här års tycker jag det känns bra att titta bakom den flagnande solbrännan.
    Vem finns egentligen bakom alla lager....

    SvaraRadera
  2. Ah, ibland är det svårt, och ibland är det lätt. Egentligen menade jag nog att det inte ALLTID BEHÖVER vara svårt. Tvärtom. Men visst är det en bra tid nu. När allting liksom flyter på och allt är rikt. Man vågar då. Det känns inte lika jobbigt, utan kan tom vara kul.
    Däremot tror jag inte på att din solbränna flagnar. Den om något är alltid perfekt ;)

    SvaraRadera
  3. Givetvis har du rätt angående min solbränna men det var den enda metaforen jag kom på i en hast!

    SvaraRadera