söndag 1 november 2009

HEL´s afton övergår i HEL´s fullmåne fullmåne

HELs krafter och energier tar aldrig slut! Jag har fått rapporter från firande runtom i landet. Några började dagen med en svetthydda - att svettas in i gryningen- låter härligt. Esmeralda hade en riktig Fiesta des los muertes för sin pappa tillsammans med sina tre döttrar. Döttrarna hade ordnat det mesta för cirkeln, musik som morfar gillade, blommor, ljus och eftersom det var fest- tequila. Festen hölls på en gammal gravplats där man hittat reser från en schamankvinna - kraftfullt.

Min egen HEL´s afton följde mina intentioner - nästan.
När jag skulle stänga in hönsen för natten tittade jag i värpredet och där låg ett ÄGG. Det allra första! Vilken underbar HELS gåva och vilken fantastisk symbol!

1 kommentar:

  1. Det gör ingenting. Känner att denna Hels afton sträcker sig långt åt båda hållen. Jag har faktiskt lite Heligt efterarbete att göra under veckan. Alla helgdagar är egentligen mer perioder tycker jag. Fantastiskt med ägget! undrar vilken av av hönorna det var?

    Sofia

    SvaraRadera