fredag 14 januari 2011

Fullmåneträff i Januari

För att ingen ska missa detta evenemang får det ett eget inlägg. Anordnas i samarbete med Gudinneföreningen Vanadis Syd.

FullMånträff den 19 januari


MånSyster Luna är mina allra bästa vän. Hon vet alla mina hemligheter, mina förhoppningar, min längtan och mina sorger. Hon bestämmer rytmen i mitt liv och när jag lever i samklang med henne mår jag som allra bäst.

I januari börjar mina fullmåneträffar. I en trygg kvinnocirkel kommer vi att arbeta med månljuden och göra meditationer där vi använder månkraften på olika sätt beroende på årstid och väder. Månkraften är oerhört direkt och påtaglig. Är det klartväder finns en helt annan energi än om det är mulet. Vi kommer utforska våra egna inre måncykler.

Ingen fiskare skulle väl någonsin slänga ut sina nät när det är ebb…. Varför gör vi det, gång på gång? När man känner sin egen inre måne kan man planera sitt liv på ett bättre sätt och lägga energikrävande aktiviteter när man har som mest energi.

Hur är din egen måne? Hur går din måncykel? Prova att göra din egen månkalender och markera hur du mår under en månads tid. Jämför med månens bana. Ser du något mönster?

Månträffarna arrangeras i samarbete med Gudinneföreningen Vanadis.
Kostnad för medlemmar 50 kr, för icke medlemmar 100 kr.
Passa på och bli medlem nu! Årsmedlemskap kostar 200 kr.

Första träffen blir den 19 januari kl 18:30 i Kristianstadtrakten.

Planera redan nu in vårens träffar!
16 februari
16 mars alternativt 19 mars med vårdagjämningsfirande
20 april
18 maj
15 juni

Är du intresserad av att delta i Fullmåneträffarna?
Anmäl dig till Willenda på willenda7@ gmail.com eller 0708-422149

Varmt välkommen under fullmånen!

1 kommentar:

  1. Fantastiskt! Jag lägger in på Gudinnan i Sverige! Skulle gärna komma om jag ej bodde så långt bort! Stor kram och Gott Nytt År!

    SvaraRadera