tisdag 7 april 2009

Vibrera i takt med jorden.

I många år använde jag alltid speciella meditationsljud vid fullmåne. Det är sju ljud som vart och ett är kopplade till ett av våra kroppsschakran och man ljudar varje ljud tre gånger. Efter ett tags regelbundet användande blev ljuden en biljett till en annan värld på samma sätt som doften av rökelse salvia kan försätta dig i ett speciellt tillstånd .

Jag lärde mig ljuden av Rosie och syftet var att jorda oss och att finna ett band till Moder Jord och Gudinnan. Tillsammans med Rosie besökte vi ofta en skeppsättning vid fullmåne. Ibland reste vi till syster måne och då kunde månljuden fungera som en raket på vars silvervita vingar vi kunde färdas utan syrgasmask och andra tekniska nödvändigheter. Vi hade fantastiska gruppmöten på månen och det var oftast fest och äventyr.

På senare tid har jag börjat använda månljuden igen och det känns som om dom har vilat innanför skinnet och bara har väntat på att få börja vibrera igen. Så nu på torsdag utmanar jag er att kl 22.00 gå ut på en närbelägen jordbit, titta upp på syster månes ansikte. Kanske ser du henne klart eller kanske får du locka fram henne bland skyar av tunna moln, kanske syns hon inte alls men du känner hennes närvaro. Sätt dig bekvämt och ta ett djupt andetag och börja ljuda. Försök att hålla tonen så länge som möjligt. Känn efter hur ljuden strömmar igenom varje chakra. Kanske känns en del ljud svåra att få fram men häng inte upp dig på det, bara registrera och gå vidare till nästa. Fortsätt så länge det känns bekvämt.

De olika ljuden "sjungs enligt nedan;
Rotchakrat - AH uttalas som ett långt aaaaaaaaahhhhhhh
Navel/Livmoderområdet - SOL uttalas mer som ssssååååålllllllllle
Solar plexus - SAM uttalas som ssaaaaammmmmm med långt M
Hjärtchakrat - I uttalas som ett vanligt I, kan vara svårt i början
Halschakrat - JU uttalas som iiiiiijjjjjjuuuuuuu
3.e ögat - SAN uttalas som ssssssssaaaannnn med långt N
Kronchakrat - OHM uttalas som åååååååhhhhhhhmmmmm

Avslutning för att stänga alla chakran - görs när du känner dig klar - HOH - samla luft och stöt ut HOH som en kort harkling , tänk dig en japansk film med korthuggna repliker.
Om du tycker detta verkar krångligt men ändå vill testa - välj ett par ljud och börja öva på så sätt.

Lycka till!

6 kommentarer:

  1. Jag provar. Nästa gång vi träffas kan vi kolla om jag fått till ljuden rätt.

    kram
    S

    SvaraRadera
  2. Tyckte detta lät intressant! Har varit med om att bli "tonad" för och upplevde det mycket starkt, kanske dags att tona mig själv?!

    Ställde en fråga för någon måne sedan men fick inte svar så jag upprepar den. Varför firas månvarvet från full till fullmåne? Skulle så gärna vilja veta. Mitt månvarv är från ny till nedan och är nyfiken på teorin bakom ert månvarv.

    SvaraRadera
  3. Jag vet att du ställde den frågan Ingrid. Du är INTE dissad eller ignorerad. Men har inte haft fokus att svara sådär ingående. Det ligger ett utkast till ett svar på gång. Så lite tålamod min kära ............ ;)

    SvaraRadera
  4. Jag!? Tålamod?! Under fullmånen!? Du måste skämta! :) Love U!

    SvaraRadera
  5. Har faktiskt missat ditt inlägg och din utmaning. Kan vi ta det en gång till så jag också får vara med..................?? Vill också prova på att tona in med jorden och universum. Visst jag provar även själv, men kan vara lite häftigt att göra det tillsammans.

    SvaraRadera
  6. Ja. nu hände ju så mycket annt i går natt att det fanns ingen utrymme för chakramånljud. Men jag vill.- så vi kan väl göra det ihop som Megana säger.

    SvaraRadera