onsdag 13 januari 2010

Du vet att du är en häxa.....

...när du inte letar efter plåster när du skär dig utan istället undrar vilken talisman eller trumma du ska inviga med ditt dyrbara blod.

Det har varit tunga mörkermåneenergier den senaste veckan och jag har känt mig seg och rastlös. Tankarna löper inte sina vanliga smidiga banor ,däremot går det utmärkt att städa och rensa ut med dessa krafter som hjälp.

Årets första svartmåne inträffar idag och imorgon. Nu har du möjlighet att göra ett sista avslut på förra året. Du har säkerligen oavslutade projekt som tär på din sinnesfrid och saker som in träffade som av olika anledningar stjäl energi.

Gör en rejäl kroppsrening där du medvetet skär av alla trådar samtidigt som du mentalt avslutar dem. Du kan rena dig med rökelse eller ta en dusch där du noggrant skrubbar varje del av kroppen. Efter duschen smörjer du in dig med en speciell skyddsolja eller bara din vanliga favoritkräm. Det viktiga är att du tänker dig att du smörjer på dig din nya sköld - allt gammalt är borta och avslutat- framför dig ligger ett helt nytt år med nya möjligheter.

Upprepa detta under några kvällar tills du ser nymånens första skära. Jag har en ren mandelolja som bas och i den häller jag olika aromaoljor beroende på vad jag vill uppnå. På första nymånekvällen blandar jag lite fint glitter i oljan och smörjer mig med.

Avsluta med en kopp rykande te och bara njut av detta nu!

3 kommentarer:

  1. Jag har avsatt denna dag att städa, slänga återvining, rensa och fixa. Mest för att ha ett fungerande sjysst hem när jag ger mig in i tre hela dagars fysisk träning och skrivande utan avbrott.
    Det är lite segt idag, men jag vädrar nästan mogonluft redan ... flåt, jag menar vädrar månskäran som är på ingång ...

    Sofia

    SvaraRadera
  2. Själv avslutar jag en gammal intervjutenta som har legat och stjält energi ett bra tag. Belöningen kommer till kvällen när det är hemma-spakväll med just bad, skrubb etc. som står på schemat, helt i linje med den här svartmånen. Sedan kommer även jag ge mig in i eget skrivande för ett par dagar.

    /Rosenklo

    SvaraRadera
  3. Härligt Rosenklo- just gamla tentor och dylikt stjäl massor av energi! Bra jobbat och njut när nymånen kommer!

    Willenda

    SvaraRadera