torsdag 7 januari 2010

Flyter på lives flod.....

Vi ha bloggat i ett år!
Jag minns rampfebern inför första inlägget som när den gick över ersattes av bloggfrossa. Har tittat igenom våra inlägg under året och ser att vi följt vår intention mer än väl - att spegla hur magin kan ha en naturlig plats i vardagen.

För egen del har just det faktum att jag ska skriva om det fört med sig att mitt 2009 blev ett år med mer magiskt arbete än på många år. Därför är magiska möten och högtider det första jag markerar i min nya almanacka. Planer för vårens trumcirkel pågår för fullt och om någon vecka lägger vi ut information och datum.

Jag har i två veckors tid skissat på en magisk laguamulett. Häromkvällen var skissen klar och sedan dess har det skapats i silverlera. För en liten stund sedan satt den sista pärlan på plats och jag är jättenöjd.


Detta smycke bär min energi och mina önskningar. Men också en öppenhet för vad som kommer- vad som finns längre fram på livets flod. Hur blir min magiska verklighet om jag släpper min praktiska del och går mer på känslan?

Vi lever mitt i en magisk värld som lämnar meddelanden till dig hela tiden- det gäller bara att lyssna och titta och ibland även att ha kameran med sig....


Vem lägger en cirkel av skyddande Algiz spår runt hästarnas hage....

3 kommentarer:

  1. Hittade den här bloggen för några månader sedan. Uppskattar den mycket, väldigt inspirerande!

    SvaraRadera
  2. Mitt hjärta! Vad vi är bra. Gillar dig så himla mkt. Upplever samma sak, att jag skriver om det gör att jag gör mer. Intressant. Ditt smycke är suberbt. Känns roligt och passande att jag också gjort ett nytt halssmycke idag (som passar med min väg) om än av mycket ödmjukare och lättare slag. Leker gärna med silverlera med dig framöver. Börjar få ro till sådant tålamodskrävande nu ...

    Hej Gealach! Roligt att ha dig här. Vi älskar komplimanger ;)

    Det här har varit en kreativ och social dag och nu ska jag släcka ner den datorrelaterade delen för att sjunka ner i soffan med fika och Trueblood
    Fia

    SvaraRadera
  3. Vilket underbart smycke! En vän till mig har gjort en fantastisk mån-ring i silverlera, och jag vill verkligen prova det materialet. Det blir ju så vackert. :)

    Fint foto också.

    SvaraRadera