söndag 3 januari 2010

Snart blått i varje vrå!


Sakta men säkert låter jag Lagu energierna svepa in i mitt hem och mitt liv.
Blått är ingen favoritfärg men när jag tittar efter så visst fanns det ett blått ljus, en fin sjal kom i paket från Esmeralda, blåa pärlor blev ett halsband och en blå glasjulklapp från arbetsgivaren blev en vacker "ladda- smycken-i-månljus-graal". Mest älskat- ett gammalt 60-tals armband som var min mammas- hänger runt armen och ger kraft och eftertänksamhet.

I min jakt på blå detaljer kom jag till Cd hyllan och fann en mycket kär gammal vän. En skiva med Sånggruppen Amanda från Göteborg. Jag har hört denna grupp en gång- I Dalhalla för många år sedan. Klok som jag var köpte jag en skiva med mig hem.
Jag hade velat spela min Lagufavorit för er, en svensk cover på Peter Gabriels Mercy Street. Ni får nöja er med en variant på orginalet.



Och en extra bonus! Kan man låta bli att älska textrader som denna
Stranding starfish have no place to hide

"

1 kommentar:

  1. Vilka underbara sånger detta är. Lyssnar om och om igen. Peter Gabriel är gammal favorit.
    Verkar som om vi fått råd om väderstreck som är just kompensatoriska. Festligt.

    Sofia

    SvaraRadera