måndag 5 oktober 2009

Mångalen!

I natt var min största tupp mångalen och gol i kapp med granntuppen! Jag trodde jag drömde när jag mitt i natten vaknade av tupparnas serenad. Jag gick upp och öppnade dörren till baksidan för att höra bättre och visst- det var stjärnklart och underbart månljus och tupparna sjöng ikapp.

Idun prästinnan har under året Vuxit och Mognat. Tiden sedan förra fullmånen har ägnats åt eftertanke med fokus riktad på tacksamhet. Vårens egocentriska, jungfruliga hänsynslöshet har bytts ut mot en mer bekväm, mogen hänsynsfullhet. Fortfarande finns jungfrunkraften i botten. Allt är fortfarande möjligt, allt ska testas eller undersökas men kan själv mantrat har ersatts av att vi blir starkare tillsammans. Det är ok att be om hjälp och stöd och inte bara när man har motgångar och livet känns tufft. Man kan behöva hjälp mitt i vardagen också.

Det är då man kallar på sina systrar och det är då man rycker i trådarna, ser djupt inåt och manar fram sitt Nornajag.

1 kommentar:

  1. Har samma känsla. Jungfrujaget har mognat, men det är fortfarande ett Jungfrujag. Ett Jungfrujag som ser oerhörda möjligheter i samarbete, en Saga/Skadi som vet att självständighet är grunden för bra samarbete. Jungfrun/Amazonen är en självstädig varelse som uppskattar sina systrars sällskap efter förtjänst ...

    SvaraRadera