tisdag 27 oktober 2009

Trans Formation....

Mycket av arbetet runt HEL går ut på transformation. Vilket märkligt ord. Ska vi formas under trans? Eller behövs det trans för att formas? Eller är det ordet trans i betydelsen på väg som i ordet transit? Är jag på väg att formas eller på väg att formas om?

För mig handlar transformation om att våga släppa taget om det gamla invanda och möta något nytt även om jag är osäker på vad detta nya är. Jag är dock helt på det klara med att det är bra för mig. Det gamla jaget är en utsliten och utnött roll som jag är helt färdig med. Transformationen har pågått ett år och jag har fått hjälp från alla möjliga håll.

Nu idag senast hos min feldenkreiscoach som hjälper mig hitta ut ur ett skadligt kroppsmönster. Jag fick testa hur en till synes liten rörelse som att trycka upp tungan mot gommen kunde låsa stora muskelgrupper i kroppen. Om man desutom sitter så en lång stund börjar det värka både här och där. När jag sedan släpper tungans tryck-vilken befrielse!

Jag tänder mitt svarta ljus, lägger mig framför brasan och lyssnar på Carolyns Cave Elder - turen ner i grottan har börjat......

1 kommentar:

  1. trans ... transformera ... formation ... format ... forma ... form ... trång form ... spränga formen ... glida mellan sprickor ... till nya världar ... trans sssssssssssssssssssssss

    SvaraRadera