lördag 13 juni 2009

En dag så full av lycka

Tjejerna är här!
Mina efterlängtade, ljuvliga, roliga, livfulla, söta hönor!
9 veckor gamla blommehöns som kommer börja ge ägg till höstdagjämningen ungefär.
Installerade i grannens hönsgård eftersom mitt nya hönshus inte ens är påbörjat!
Jag måste sparka på min allt i allo granne.

Under tiden njuter jag av att skördetiden har börjat.
Färskpotatis och smultron - vad mer behövs?

Jag njuter av nuet - gör det du också.....
eller kanske ska jag lägga mig på spikmattan.....

En dag så full av lycka
Arbetade i trädgården
Dimman lyfte tidigt
Kolibrierna stod stilla
över kaprifolens blom
Det fanns på jorden
inte en sak
jag ville äga
Jag visste ingen värd
att avundas
Allt ont som hade hänt
hade jag glömt
Skämdes inte för att vara
den jag alltid varit
I kroppen kändes ingen smärta
När jag rätade på ryggen
Såg jag
blå hav och segel.

Czeslaw Milosz

1 kommentar:

  1. Vilka godingar. Grattis till tillökningen, ser fram emot att få se dom små underverken.

    SvaraRadera