torsdag 11 juni 2009

Frejas ljus....

En bortglömd sång frammanar härliga bilder och minnen,
kvinnor som dansar och sjunger runt en stor eld
ett systerskap i ögonblicket
och ord jag aldrig glömmer

If we never meet again, I´m glad just knowing that you are walking upon this earth.

Det var ett tag sedan jag tände mitt speciella fredagsljus men i morgon blir det dags igen.
Jag tänder ljuset för alla systrar, stora och små, alla de jag mött och ännu inte mött.

I möten med er växer jag som människa.
I er skönhet ser jag min skönhet,
I er glädje ser jag min glädje.

och sången,

Will you dance with me sweet daughters
Within the many circles of our lives
Held together by two drumbeats,
Heart drum of the mother
Heart drum of the child

Two Drumbeats, Carolyn Hillyer från skivan Heron Valley

1 kommentar:

  1. Jag följer dig i denna fredagsceremoni, Willenda. Underbart!

    Det är en vacker sång. Även en av mina favoriter.

    SistersLove

    SvaraRadera