fredag 26 juni 2009

Tack Idun - Var hälsad Sunna


Sunna! Igår kom du till mig under en kraftfull distansresa jag hade med syster i Ängelholm.

Jag tog ner dig från himlen och svalde dig. Då din kraft och ditt ljus fyllde mig uppenbarade du dig som den fantastiska Gudinna du är framför mig.

På din högra sida stod Idun. Det var tid att tacka henne för den tid jag fått vandra i hennes energier. En härlig tid med mycket ljus, spontanitet, lust och lekfullhet. Att få känna ungdomens naivitet och få verka utifrån den har varit och är en viktig del av livet.

Samtidigt som det kommer som en liten överaskning, att ett byte av Gudinna ska ske, så är det ändå så rätt för mig och mycket välkommet. Med året och årstidernas förändring har även jag förändrats, och Sunna är en självklar fortsättning på Iduns gåvor.

Livets resa fortsätter i ljusa energier, men nu i en mer distinkt form. Med Sunna, flödar energierna och livskraften med full styrka. Det känns avslappnat och glädje och lycka fyller mig.

Det är med stor förväntan som jag nu börjar min vandring med henne. En vandring som bara tiden och utvecklingen kan bestämma hur lång den blir.

Tack Idun - Var hälsad Sunna

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Jag lär mig mkt av att se hur Häxor och andra Kloka arbetar med Gudinnorna runtom mig. Inpirerande

    SvaraRadera
  2. Vi pratade om detta på midsommarfesten och jag var också frestad att säga farväl till Idun. Men jag ser en utmaning i att jobba vidare och gör så.

    SvaraRadera