måndag 27 april 2009

Nu är det min tur!

Nymånens tid är min tid. Vi är totalt synkade och jag känner energin komma liksom lusten att påbörja nya projekt. Nymåneenergin infaller detta år med eldsfesten och på alla sätt blir detta jungfruns högtid. Jungfru är ett missvisande ord för den unga kvinnan är allt annat än orörd. På tyska betyder orden ung kvinna. Hon njuter att att upptäcka sin kvinnlighet och sin kropp. Hon exprimenterar med kärlek , sex, passion och extas på sitt sätt och är inte bunden vid någon man. Nu är det hennes tid och på torsdag och fredag leker hon med elden.


På Jungfruns vis bjuder jag in extas i mitt liv. Allt för länge har jag i vissa delar av mitt liv suttit med handväskorna som en panelhöna och iakttagit men nu vill jag också dansa livets danser - på alla plan. Så jag välkommnar eldsfesten som för min del blir en flerdagsceremoni där jag eldar, bränner rökelse, hoppar över elden och tänder ett speciellt ljus. Jag inviger mitt nya eldiga Idun halsband. (Det jag gjort tidigare var för mesigt tyckte Idun och slet sönder det i tusen bitar - hyggligt!) Min utmaning fram till småfolksaftonen blir att säga ja till extasen i alla dess former- även om det innebär brännsår.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar