onsdag 15 april 2009

Saga Har Tagit Mig i Besittning



Saga har nu tagit mig i besittning, tanke, kropp och ande. Hon är klar som kristall och öppnar Seendet. Jag trodde hon skulle vara sval, men hon är tempererad, behaglig, som en bris, eller som vatten från Sökkvabäck. Hon är så mycket Jungfru, och det skakar omkring mig mellan varven när hon kräver fokus, fokus, och åter fokus. Hon släpper saker lätt om de inte fungerar för hennes syften. Hon är äventyr: en kamelritt i öknen, en segling på världshaven, tusen stjärnor på himlen och röd måne. Hennes blå manel lyser klart och varje morgon ber jag henne svepa in mig däri. Hennes ögon lyser och varje morgon ber jag henne tända mina. Hon kräver inget annat än att jag ska följa med rakt in i ljuset. Hon kräver allt. Hon hyllar det sexuella som vore det en enda lång lek. Vissa dagar vill hon ha sin kropp för sig själv. Hon leker sig fram genom arbeten och studier. Vissa dagar vill hon sjunka in en enda lång saga. Hon jonglerar med runorna, skrattar åt ritualerna, men följer dem till punkt och pricka om de tar henne dit hon vill.

Saga har tagit mig i besittning, tanke, kropp och ande. Hon kräver inget, hon kräver allt.

4 kommentarer:

  1. Så sant, så sant. Dig i besittning hon tagit.

    Kramar dig

    SvaraRadera
  2. Ha, ha, ha. du rätt hava du

    SvaraRadera
  3. Ah dessa jungfrur, vilken plåga för dem att inse att dom inte finns i en 17-årings kropp. I alla fall känns det så för mig vissa dagar eller nätter som denna. Idun vill leka, dansa, partaja, ut och upptäcka världen men jag vill just nu sova, vila eller ta det lungt. Försöker läsa om bägaren och svärdet men Iduns stönar av uttråkning och vill läsa något mer äventyrligt så det blir en resguide över Island! Jag ser fram emot att vara mer synkad med min inre jungfru. Just nu känns det som vi är helt ur fas med varandra.

    SvaraRadera
  4. Ah, men Jungfrur kan vara loja och slicka solsken i en hög i trädgården. Det enda de begär är at vi inte är tråkiga. Så vila, men dröm roliga drömmar. Och du gör helt rätt i att skita i Bägaren och svärdet. Du vet ju redan allt som står där och det är därför hon blir uttråkad. Att göra för sakens skull är ett brott mot jungfrujaget.

    Vila. Slicka solsken. sträck på dig som en katt. Vila lite mer. Dröm ngt kul. Vila lite till.

    SvaraRadera