fredag 23 januari 2009

Frejafirande i det fördolda

Jag hade velat ta på mig min underbara, biskopslila, fantastiska, prästinneklänning som Esmeralda har sytt och färgat till mig - men- Den är jättevid och mer än fotsid och lite opraktisk på jobbet. Jag fegade ur eftersom jag skulle ha en vigsel samt ska till IKEA i em och kände att jag behövde se lite mer representabel ut ( =TRIST !!)

Så jag sitter här nu i mitt lilla svarta "vigselförättar fodral". Dock har jag ett sidenrött raffset under samt är fullhängd med Gudinnesmycken så vem försöker jag lura??? Är det så här det känns att tvingas smyga med sin tro. För vems skull smyger jag -alla vet ju?
Dessutom lyckades jag under vigseln berätta att det var Frejas namnsdag och lade in en liten välsignelse över äktenskapet i henns namn. Så i slutändan ger jag mig själv godkänt ändå!


Ikväll väntar min vackra klänning samt ommöblering av mitt fredagsaltare. Dagens ljus tänder jag för Esmeralda vars pappa har lämnat detta jordeliv under denna vecka.

2 kommentarer:

  1. Ja, vem försöker vi lura? Kanske ingen. Kanske måste vi bara vänja oss själva - och inte omvärlden - om vilka vi är och vad vi står för.

    Bra insats med påminnelse om Freja i vigselakt. Den satt säkert helt rätt.

    Skickar en tanke till Esmeralda ikväll.

    SvaraRadera
  2. Vill verkligen se dig i denna underbara klänning. Till Imbolc kanske??

    Känner inte din väninna, men skänker en tanke ändå.

    SvaraRadera