söndag 18 januari 2009

Månfaser och cykler

Avtagande och svartmåne står för utrensning, släppa, göra sig av med, svart magi. Att vara i den blödande fasen i sin menstruationscykel är för mig just utrensning. Vilket jag gör tillsammans med den mörka mån- gudinnan sedan några år tillbaka. Men utrensningen är ju så mycket mer än blodet och ägget som ska ut. Jag tror att hela systemet i kropp och själ rensar ut under denna period.

Våra män blöder ju inte, alla kvinnor blöder inte, men nog rensar de ut ändå. Blöder gör vi under en viss fas, inte hela livet. För ett antal år sedan var det någon som sa till mig att vi kvinnor rensar ut även för våra män under vår period. Köpte det med hull och hår. Men under årens lopp har jag ändrat åsikt. Jag tror att alla levande varelser rensar ut tillsammans med den avtagande månen. Kroppen består av olika kroppsvätskor som liksom havet påverkas av månen och vilken fas den står i.

Allt går i cykler och vi är en del av universums vibrerande energier och partikelhav. Allt är sammanlänkat och visst påverkas vi av det som är runt oss. Nog kan de flesta känna av den växande och fulla månens kraft. Känna hur hormoner och vätskor vibrerar i takt med universums puls. Låta nya saker få gro inom en efter den behövliga rensningen. Eller ge mer energi till det man vill förstärka.

Livmoderns kraft tror jag inte heller sitter i äggstockarna. Den sitter i vårt centra. Det centra som är själva Jaget. Den har vi alltid, oavsett om vi genomgått operation eller inte. POWER!!!

1 kommentar:

  1. Jag tror också att vi alla följer månens faser och och rensar ut och drar in beroende på vart hon befinner sig. Själv har jag gått från att större delen av mitt liv blöda runt fullmåne, till att sen en tid tillbaka blöda runt Svartmåne. Wierd, men känns bra. Största kraften för mig, ligger nästan alltid dagarna innan det är dags. då kan luften vibrera ....

    SvaraRadera