söndag 11 januari 2009

Ismånens utmaning

Jag tänker för egen del modifiera Willendas utmaning, så att det verkligen blir en utmaning för mig. Att vara i kroppen och acceptera hur jag ser ut har jag inga större problem med. Trivs ganska bra i mitt eget skinn. Sinnet är däremot lite rörigare. Så min utmaning detta månvarv blir att vara i mitt eget huvud. Låta bli att planera vad jag ska säga, eller debattera inombords om ändlösa problem. Utan bara vara, precis där jag är, fokusera på stillhet, lyssna på vad andra säger, och det som universum vill tala om, ... eller sjunger. Och när jag talar eller skriver får det vara just i den stunden. Jag känner redan hur skönt, och oerhört svårt det kommer att bli.

God fullmåne på er

1 kommentar:

  1. Det låter minst lika svårt. Kram och god månkväll till dig oxå
    Willenda

    SvaraRadera