fredag 16 januari 2009

Månaltare för Hela Cykeln



Det blev ett Månaltare till slut. Inte vid Fullmåne, utan i avtagande måne. Men tanken är inte att det ska finnas bara vid Fullmåne, utan hela måncykeln. Ett Silverljus mitt i får brinna på kvällarna när jag vill ha extra mycket månenergier. Nästa Fullmåne får ljuset så klart brinna hela dagen (när jag är hemma, brandrisken gäller även häxor). Men till Svartmånens tre dagar kommer jag att byta ut ljuset mot ett svart.

Altaret är gjort i en kopparkittel som jag bytte till mig för många år sedan mot en keltisk tarotlek. Den kommer faktiskt från din Esmeralda, Willenda. Vilket är en rolig detalj. Kitteln har stått med ett antal stenar i sig uppe på en hylla och vibrerat långsamt så att säga. Men nu var det dags att ge den en mer framträdande roll.

1 kommentar:

  1. Jag skall berätta för Esmeralda! Jag brukar ladda ett stort ljus vid fullmåne. Detta brinner sedan på mitt månaltare hela måncykeln. Ibland tar det slut men oftast räcker det. Jag brukar också tända svarta ljus. Det ger en extra skjuts till tankar och handlingar.

    SvaraRadera