måndag 26 januari 2009

Mörka Måne, Rensa Ut

Den här Svarta månen rensar jag. Städar ut skit och skräp, och små, konstiga, stökiga högar som blivit liggande. Sen planerar jag. Funderar på vad som ska göras, och hur det ska göras. Bestämmer träffar och skriver saker i kalendern.
Egentligen är jag sugen att rida på vågen och få gå in i Imbolcenergier. Men för att kunna göra det med rent sinne, behöver jag städa och lägga saker på plats. Inte så kul kanske, men nödvändigt och ganska skönt. Senare idag ska jag vila. Och sen ska jag gå och simma, basta och tvaga kroppen och själen. Så är både hem, kropp och själ redo för månskära och skimrande blå magi när den tiden kommer.

1 kommentar:

  1. Det är väl märkligt vilken befirelse det ligger i att rensa ut och slänga bort!!? Samtidigt är vi så stora samlare- vill göra fynd på loppisar och dylikt. Undrar om man kan uppnå ett tillfälle när man är helt nöjd med det man har omkring sig?
    Basta- låter helt underbart- jag får göra en duschbastu senare i kväll.

    SvaraRadera