fredag 23 januari 2009

Frejafirande i Farten

Jag kommer just hem från jobb på morgonen, och ska gå till min praktikplats om en stund för att vara där till tio på kvällen. Så det jag gör får bli i farten. Vilket också går bra.
Frejasmycket hänger om halsen, och innan jag går ska jag klä mig med lite tanke, låta några röda plagg vara med samt extra god doft på händer och halsen. Sjunga Frejasånger kan jag göra den knappa halvtimmespromenaden till boenden jag praktiserar på. Ikväll när jag kommer hem ska jag tända Moder Jord/Freja ljuset på altaret.

Hell Freja och Grattis på Namnsdagen!

2 kommentarer:

  1. Men just så här är det att väva in det i sin vardag. Att vara medveten i det vi tar oss för under dagen gör det till en del av ceremonin.

    Kram :)

    SvaraRadera
  2. Jag håller helt med Megana och jag tycker detta var en bra början. Det är ju Frejas dag varje fredag, mer eller mindre så vi får en ny chans till övning varje vecka.....

    SvaraRadera